UNA MICA D'HISTÒRIA

Des de l'any 1986, representants de les famílies, alumnat, professorat i equips directius de les vint escoles de l'Escola Pia de Catalunya i Colònies Jordi Turull, ens trobem cada quatre anys, a través d'un procés participatiu, per definir els principals eixos de treball conjunts (polítiques i objectius) dels quatre anys següents.

Aquest procés que anomenem assemblea, dóna força als projectes conjunts, sempre amb la idea bàsica de transformar les nostres escoles i convertir l'Estil Metodològic de l'Escola Pia en una realitat dins les aules.

La VII Assemblea de les Institucions Educatives, celebrada el març de 2015, va aprovar com a única política per a aquest quadrienni (2015-2019) implementar el Projecte per a la Interdisciplinarietat a l'aula.

Amb la necessària implicació de totes les persones que conformem les escoles de l'Escola Pia de Catalunya, encetem un nou camí que ens ha de permetre donar respostes reals als reptes de l'escola del Segle XXI. Un camí, un projecte que anomenem SUMMEM.

Per què el nom SUMMEM Aprèn i Conviu ?

SUMMEM vol transmetre motivació, convivència, compromís.

És la recopilació del coneixement des de diferents àrees: SUMMA
Ja que sabem que l’aprenentatge ha de tenir en compte les diferències, per tal d'integrar-les.

Al mateix temps, perquè el procés d’aprendre és social, cal sumar i fomentar la cooperació. Perquè tots i totes SUMMEM

I perquè només sumant l’esforç des de l’escola i les famílies podrem preparar els nostres alumnes, els vostres fills, per afrontar els reptes del segle XXI en coherència amb la nostra Missió i els nostres Valors.